SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número3A inserção de mulheres em programa de alfabetização: motivações discentesConcepções de professoras sobre suas práticas pedagógicas utilizando o tipo textual narrativo antes e após um programa de intervenção metatextual índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Perspectiva

versão impressa ISSN 0102-5473versão On-line ISSN 2175-795X

Resumo

SOUZA, Donaldo Bello de  e  ALCANTARA, Alzira Batalha. Metropolitan Municipal Plans of Education: challenges to the follow-up and local evaluation. Perspectiva [online]. 2017, vol.35, n.3, pp.758-782. ISSN 2175-795X.  https://doi.org/10.5007/2175-795X.2017v35n3p758.

This article aims the analysis of the future prospect and the challenges related to the follow-up and local evaluation of PMEs, taking as a basis the belonging plans of ten municipalities of the Metropolitan Area of Rio de Janeiro approved in the period of 2001-2012. Based on the analysis of these documents, notes a concern on these plans to display the participation of various social agents in their elaboration, as well as in the framework of their systematic monitoring and evaluation, in spite of the fact that they do not attribute centrality to CMEs as a privileged locus to achieve these actions.

Palavras-chave : Municipal Plans of Education (PME); National Plan of Education (PNE); Follow-Up and Evaluation.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )