SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.03 número07Reforma educacional; cultura da escola e cultura urbana: uma proposta de política pública índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

SEGENREICH, Stella Cecília Duarte. Possibilidades de contribuição da análise institucional à avaliação e gestão de instituições educativas: retomando conceitos e avaliando resultados. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 1995, vol.03, n.07, pp.133-142. ISSN 0104-4036.

There is an increasing concern about the internal dynamics of educational institutions. Furthermore, institutional evaluation and self-government debates present some questions that are also focused by institutional analysis. First, the work describes different institutional analysis approaches in order to evaluate their potential contribution to develop research on management of educational institutions. Later, we discuss the results of a new analysis approach of the interviews holded with participants of the administration staff of a particular university. Finally, we present the first results of a new research about the potentialities and limits of the different institutional analysis approaches as a whale.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )