SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.04 número10Relação pedagógica: a dialética entre aprender e avaliarAvaliação da educação, cidadania e trabalho índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

FROTA, Maria Paula  e  MARTINS, Marcia A. P.. Reflexões sobre a avaliação em aulas de tradução. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 1996, vol.04, n.10, pp.65-70. ISSN 0104-4036.

According to education specialists, evaluation is a topic at once controversial and relevant due to its pedagogic, psychological and socioeconomic implications. In their search for a fair and accurate evaluation, teacher tend to favour practices that are supposed/y "objective". This paper challenges this notion of objectivity and presents an alternative approach involving interaction and negotiation. These are processes that take into account the inextricable subject/object relationship and the circumstances of each piece of work to be assessed. This approach, which has been developed in the environment of translator-training courses, may be applied to evaluation of any kind.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )