SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.05 número14Avaliação institucional: instrumento para a melhoria da qualidade do ensino superior índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versión impresa ISSN 0104-4036

Resumen

ESTEFANO, Elizete Vieira Vitorino. Uma disciplina de metodologia científica voltada para a aprendizagem: experiência com alunos do 3º grau. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 1997, vol.05, n.14, pp.07-21. ISSN 0104-4036.

Recent studies have placed emphasis on the difficulty of the teacher in obtain the apprenticeship of the university students and the problems on the contact face to face between teacher and students. This case study applied the techniques utilized by Masetto in your book "Aulas Vivas" on the Scientific  Methodology Class for the students of the first phasis, at second semester 1996, of the Curso de Educação Física, at Universidade do Estado de Santa Catarina. Are showed the stages developed, since the planejament and definition of the content, until the discussion, approval and valuation with teacher and students.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )