SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.05 número14A autonomia das universidades públicas e a nova Lei de Diretrizes e Bases da Educação (Lei n° 9394, de 20/12/96)Análise métrica de um instrumento de medida da aprendizagem através da Teoria de Respostas ao Item (TRI) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versión impresa ISSN 0104-4036

Resumen

ROCHA, Marise Maria Santana da. A prática avaliativa de professores de matemática no ensino fundamental. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 1997, vol.05, n.14, pp.49-58. ISSN 0104-4036.

This study attempts to analyze the representations of teachers of Mathematics on the teaching and evaluation of this subject. It discusses theoretically the shortcomings and possibilities of the evaluation of learning of the difficulties that permeat teaching and evaluating Mathematics as well as emergent propositions of studies done by researches who look for the overcoming of these difficulties. In the final considerations there are suggestions for teachers of Mathematics.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )