SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.07 número23Universidade e reconstrução do conhecimentoA importância do papel do ensino profissionalizante face ao processo de industrialização de Juiz de Fora índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

KOFF, Elionora Delwing; OKUDA, Maria Mitsuko  e  OKUDA, Mário Yoshihiro. Dimensões da aprendizagem: uma abordagem de caracterização e avaliação. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 1999, vol.07, n.23, pp.145-157. ISSN 0104-4036.

The paper approach fundamental learning dimensions - knowing-how, knowing-how to lean, knowing-how to think, knowing-how to do, knowing-how to be sociable and knowing-how to be - that can be considered in a teaching evaluation, as well as having a questionnaire elaborated with support in these dimensions. The relative referential to these learning dimensions and the data collect instrument were used in a evaluation study of the impact of the Estado de Goiás Pró-Ciências courses on behalf of Biology, Physic, Chemistry and Mathematics high school teachers. The characterization of learning dimensions suggests aspects to be appraised and the questionnaire has some items which refers teacher actions in his professional exercise.

Palavras-chave : Evaluation; Learning Dimensions; Teacher Evaluation; Teacher Training; Evaluation Instrument.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )