SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.09 número30Contribuições modernas e pós-modernas para a aprendizagem de cunho reconstrutivoAvaliação dos Programas Estaduais de Qualificação Profissional (PEQ’s): uma revisão conceitual do Modelo 3ER índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

ALGARTE, Roberto A.. Competência política da escola pública. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2001, vol.09, n.30, pp.27-42. ISSN 0104-4036.

The Brazilian public school to face the difficulties that historically place as obstacles to the reaching of its missions and objectives, has to improve its political competence. For such it has to, from a theoretical-conceptual viewing, formulate and apply operational instruments of concrete action. In this intersection between ideal and real the internal and external communities from the school will be able to begin the changing processes and establish the reciprocal liaisons among political competence, teaching quality and managing/organizing autonomy.

Palavras-chave : Political Competence- Educational Planning; Political Pedagogic Project; Local Community.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )