SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.09 número31Curso de pedagogia: novos questionamentos em torno de uma velha identidadeGlobalização e educação: uma proposta para a avaliação índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versión impresa ISSN 0104-4036

Resumen

SILVA, Christina Marília Teixeira da  y  AZEVEDO, Nyrma Souza Nunes de. Mudanças na formação de professores: proposta de estratégia em relação às tecnologias de informação e comunicação. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2001, vol.09, n.31, pp.193-204. ISSN 0104-4036.

The article points out the need of a change at the education and modernization of the teachers due to the rising use of information and communication technologies on Education. So, it proposes a strategy to change the subjectivity of those professionals to enable them to deal with these technologies in their daily pedagogical practice. Preliminary results indicate that the proposal can help to change the attitude of the subjects in relation to the new technologies.

Palabras clave : Education; Teachers' Education; Information and Communication Technologies; Education Psychology; Educación; Formación de Profesores; Tecnologías de Información y Comunicación; Psicología de la Educación.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )