SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.09 número31Curso de pedagogia: novos questionamentos em torno de uma velha identidadeGlobalização e educação: uma proposta para a avaliação índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

SILVA, Christina Marília Teixeira da  e  AZEVEDO, Nyrma Souza Nunes de. Mudanças na formação de professores: proposta de estratégia em relação às tecnologias de informação e comunicação. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2001, vol.09, n.31, pp.193-204. ISSN 0104-4036.

The article points out the need of a change at the education and modernization of the teachers due to the rising use of information and communication technologies on Education. So, it proposes a strategy to change the subjectivity of those professionals to enable them to deal with these technologies in their daily pedagogical practice. Preliminary results indicate that the proposal can help to change the attitude of the subjects in relation to the new technologies.

Palavras-chave : Education; Teachers' Education; Information and Communication Technologies; Education Psychology; Educación; Formación de Profesores; Tecnologías de Información y Comunicación; Psicología de la Educación.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )