SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número37Avaliação das relações cognitivas e motoras na aquisição instrucional das habilidades para a aprendizagem da linguagem escritaInovações educacionais no âmbito do poder local: os impactos do Programa de Erradicação do Trabalho Infantil (PETI) na política educacional do Município de Vicência - Pernambuco índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versión impresa ISSN 0104-4036

Resumen

FONTES, Rejane de Souza. Educação especial um capítulo à parte na história do direito à educação no Brasil. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2002, vol.10, n.37, pp.503-526. ISSN 0104-4036.

This article intends to discuss the question about the deficient' education and their subjective public rights to Education, based on Public Politics in Special Education during the Brazilian history. Being based on Federal Constitution (7 988), on Children's Statue (1990), on Education Decennial Plan for AH People (1993), on Special Education National Politic, National Education's Bases and Rights Law (1996) and on Education National Plan (2001) this article intends to extend INTEGRATION and INCLUSION concepts on Teaching Public Systems, no only to deficient people, but to all socially marginal children on our country.

Palabras clave : Special Education; Citizenship; Rights; Inclusion; Public Politics.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )