SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número38Ambientes de aprendizagem com suporte das TIC: o caso do Centro de Ciências Sociais Aplicadas da UFRNO sentido da educação física nos discursos oficiais e o cotidiano em uma escola pública cearense índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versión impresa ISSN 0104-4036

Resumen

MATOS, Heloisa Maria Leiras. Capacitação e qualificação docente na configuração do perfil do "Bom Professor": um estudo de caso. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2003, vol.11, n.38, pp.55-80. ISSN 0104-4036.

This article draws particular attention to teaching in higher education. It makes comparative judgments between available educational law in December 2001 and the indicators established by the Quality Patterns for College Studies to qualify the teaching staff, and the figure of a "good teacher". Based on a Review of Literature that searches for different definitions and postures about a "good teacher", the writer analyses and compares these indicators using the case study approach which included the following up of the implementation of an Institutional Program of Pedagogical Training. Finally, she recommends that Evaluation Patterns should take into consideration the indicators which appraise the teaching.

Palabras clave : Evaluation; Pedagogical Training; Higher Education; Teaching.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )