SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número42Análise Envoltória de Dados para Avaliação de Departamentos de EnsinoAutonomia da escola: uma reelaboração dos sonhos e dos anseios por uma escola democrática: o caso de Pernambuco índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

LINS, Maria Judith Sucupira da Costa. Evaluation the learning process. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2004, vol.12, n.42, pp.623-636. ISSN 0104-4036.

This article focuses learning as a process. It is not a discussion of theories of learning. Its major aim is to anolyze the role of achievement, retention and transfer. It emphasizes learning according to these three aspects as on essential basis for all theories of learning, although some modem theories do not take them into account. It is widely accepted that a new general conceptualization of these aspects in necessary. A model for the learning process; s not presented because the major concern in this study ore the three select aspects of learning process.

Palavras-chave : Learning; Achievement; Retention; Generalization; Transfer; Memory.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )