SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número70PRIVATIZAÇÃO DO CURRÍCULO E FOMENTO AO EMPREENDEDORISMO JUVENIL: UMA ANÁLISE DO ENSINO MÉDIO DE TEMPO INTEGRAL NA REDE ESTADUAL DO RIO DE JANEIROA DIMENSÃO AFETIVA NA FORMAÇÃO INTEGRADA DA EDUCAÇÃO PROFISSIONAL índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade

versão impressa ISSN 0104-7043versão On-line ISSN 2358-0194

Resumo

ARANTES, Ana Kelly; FONTE, Sandra S. Della; SOARES, Talita E. Andrade  e  SOARES, Denilson J. Marques. TEACHER’ PERCEPTIONS OF INTEGRATED HIGH SCHOOL EDUCATION: PROJECTS IN DISPUTE. Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade [online]. 2023, vol.32, n.70, pp.197-213.  Epub 29-Ago-2023. ISSN 2358-0194.  https://doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.2023.v32.n70.p197-213.

The objective of this study was to analyze the perceptions of teachers of basic, technical and technological education about Integrated High School (IHS). This is a cross-sectional, non-experimental, descriptive study in which the process of construction, validation and analysis of a questionnaire applied virtually to a sample of 1077 professionals linked to the 38 Federal Institutes of Education, Science and Technology in Brazil is presented. The results obtained point to the coexistence of societal projects that permeate the ideas and different conceptions about IHS, reflecting the condition of antagonism of society itself.

Palavras-chave : Vocational education; Technical education; Teacher perception; Integrated high school; Escuela secundaria integrada.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )