SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número24Educação ainda que tardia: a exclusão da escola e a reinserção de adultos das camadas populares em um programa de EJAO percurso teórico e empírico do GT Trabalho e Educação: uma análise para debate. índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista Brasileira de Educação

versión impresa ISSN 1413-2478

Resumen

MARINHO, Marildes. O discurso da ciência e da divulgação em orientações curriculares de Língua Portuguesa. Rev. Bras. Educ. [online]. 2003, n.24, pp.126-139. ISSN 1413-2478.

ABSTRACT This article will have fulfilled its purpose if it convinces the reader of the existence of a new rhetoric in the official discourse on teaching and that this new discourse possesses various explanations and can have implications for the pedagogical practices to which it is destined. The analysis presented here of the curricula of Portuguese Language and of the National Curricular Parameters for Portuguese Language _ PCN, leads us to believe that a set of declared strategies give this discourse a double generic appearance: of dissemination and of scientific discourse. These strategies can be seen, preferably, in the footnotes and bibliographic references.

Palabras clave : National Curricular Parameters; Portuguese Language; Declared Strategies.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )