SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número24Educação ainda que tardia: a exclusão da escola e a reinserção de adultos das camadas populares em um programa de EJAO percurso teórico e empírico do GT Trabalho e Educação: uma análise para debate. índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478

Resumo

MARINHO, Marildes. O discurso da ciência e da divulgação em orientações curriculares de Língua Portuguesa. Rev. Bras. Educ. [online]. 2003, n.24, pp.126-139. ISSN 1413-2478.

ABSTRACT This article will have fulfilled its purpose if it convinces the reader of the existence of a new rhetoric in the official discourse on teaching and that this new discourse possesses various explanations and can have implications for the pedagogical practices to which it is destined. The analysis presented here of the curricula of Portuguese Language and of the National Curricular Parameters for Portuguese Language _ PCN, leads us to believe that a set of declared strategies give this discourse a double generic appearance: of dissemination and of scientific discourse. These strategies can be seen, preferably, in the footnotes and bibliographic references.

Palavras-chave : National Curricular Parameters; Portuguese Language; Declared Strategies.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )