SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.05 número03A abordagem etnográfica para o estudo da avaliação do rendimento acadêmico em curso de pós-graduação em ciências agronômicas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077

Resumo

NICOLA, Anair Lazzari  e  CUNHA, Káthia de Carvalho. Avaliação de desempenho docente em estágio probatório em uma instituição pública de ensino superior. Avaliação (Campinas) [online]. 2000, vol.05, n.03, pp.47-54. ISSN 1414-4077.

This qualitative study was aimed to search for the perception of appraisers and appraised ones about the Teaching Appraisal in the Probation Phase in a Public Institution of Higher Education in Parana State; to understand this and instrumentate the Institution for its own improvement. The method in use was the case-study and the technique was the semi-structural interview. The collected data, were submitted to a content analysis technique, generating for empirical categories with the respective sub-categories. The analysis and interpretation of data showed apathy to the Appraisal Process and lack of involvement by the teachers, and they made known a logical posture about posture about the ingenuous conscience transition to the awareness, limiting their contribution for the Appraisal Process improvement.

Palavras-chave : Teaching Appraisal; Performance Appraisal; Appraisal in a Higher Education Institution.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )