SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.06 número03Um estudo da eficiência dos programas de pós-graduação em engenharia no BrasilLa universidad publica y el nuevo gobierno: la paradoja de la modernización conservadora índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077

Resumo

VERSIEUX, Rogério Evaristo. A avaliação do curso de pedagogia no Exame Nacional de Cursos. Avaliação (Campinas) [online]. 2001, vol.06, n.03, pp.67-70. ISSN 1414-4077.

The matter of the question is Brazil's National Evaluation Program in Education (Provão). The issue at stake is that the evaluation program in process does not find supporting modem education theory. The legal papers from Brazil's National Council of Education suggest otherwise. The theory and practice of Brazilian school education doesn't agree with the Brazilian Ministry of Education's positions, suggesting that this is the moment and opportunity to discuss these subjects with Brazil's National Council of Education.

Palavras-chave : Educational Evaluation; National Evaluation; Test.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )