SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.09 número01Avaliação para qual Universidade?: um enfoque sócio / antropológico da reforma da Avaliação tendo como referencial a Universidade em um contexto de globalizaçãoAvaliação das Condições de Ensino/ACE do INEP reflexões sobre procedimentos e contribuições das comissões: a discussion of procedures and contributions by the evaluation commissions índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077

Resumo

WEBER, Silke. Avaliação da educação superior: convergências e divergências. Avaliação (Campinas) [online]. 2004, vol.09, n.01, pp.141-149. ISSN 1414-4077.

The text presents convergencies and divergencies in relation to Brazilian higher education from the vantage point of the debate which has occurred in the country since mid 19805. The text presents an interpretive systematization of the analysis made by different representative higher education organizations about the creation of SINAES - the new system of Brazilian evaluation of higher education, proposed by a Special Evaluation Comission, created by the Ministry of Education, in September 2003.

Palavras-chave : Public Educational Policies; Higher Education; Higher Education Evaluation; Evaluation of Teaching Conditions.

        · resumo em Inglês     · texto em Português     · Português ( pdf )