SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.03História da ciência e pesquisa em ensino de ciências: breves consideraçõesA pesquisa e o ensino de ciências: relato de uma experiência índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

ARRUDA, Sérgio M.  e  LABARU, Carlos E.. Considerações sobre a função do experimento no ensino de ciências. Ciência educ. [online]. 1996, vol.03, pp.14-24. ISSN 1516-7313.

We have observed that the main arguments used by many teachers, students and books to justify the necessity of experimental activities in classrooms are based on a overreached conception of Science, that could be called indutivistic-verificationistic. In this work, we discuss this conception and try to offer an alternative answer to the problem of the function of the experiments in teaching science, based on the kuhnian vision of the scientific development. Some implications for Science teaching are also discussed.

Palavras-chave : Inductivism; Verificationism; Kuhn's Vision of Scientific Development; Paradigm-Reality Adequation.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )