SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.07 issue01Visión de profesores en ejercicio respecto de la enseñanza de tecnologia: un estudio en ArgentinaUma visão comparada do ensino em ciência, tecnologia e sociedade na escola e em um museu de ciência author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Ciência & Educação

Print version ISSN 1516-7313

Abstract

AMORIM, Antonio Carlos Rodrigues de. O que foge do olhar das reformas curriculares: nas aulas de biologia, o professor como escritor das relações entre ciência, tecnologia e sociedade. Ciência educ. [online]. 2001, vol.07, n.01, pp.47-65. ISSN 1516-7313.

This article analyses the process of school knowledge production in Biology classes by teachers who work themes in a science, technology and society context. It contributes to understand aspects of educational reforms and indicates the necessity of incorporation the diversity of cultural knowledge like those produced in classroom practices.

Keywords : Curriculum; Biology Teaching; School Knowledge Production.

        · abstract in Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )