SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.07 número01Visión de profesores en ejercicio respecto de la enseñanza de tecnologia: un estudio en ArgentinaUma visão comparada do ensino em ciência, tecnologia e sociedade na escola e em um museu de ciência índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ciência & Educação

versión impresa ISSN 1516-7313

Resumen

AMORIM, Antonio Carlos Rodrigues de. O que foge do olhar das reformas curriculares: nas aulas de biologia, o professor como escritor das relações entre ciência, tecnologia e sociedade. Ciência educ. [online]. 2001, vol.07, n.01, pp.47-65. ISSN 1516-7313.

This article analyses the process of school knowledge production in Biology classes by teachers who work themes in a science, technology and society context. It contributes to understand aspects of educational reforms and indicates the necessity of incorporation the diversity of cultural knowledge like those produced in classroom practices.

Palabras clave : Curriculum; Biology Teaching; School Knowledge Production.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )