SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número50OS CURRÍCULOS DE LICENCIATURA EM LÍNGUA INGLESA: Formação para o trabalho com criançasDIVERSIDADE DE GÊNERO E SEXUAL E FORMAÇÃO DOCENTE: O PIBID COMO LUGAR DE TRAVESSIA E AVENTURA índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Teias

versão impressa ISSN 1518-5370versão On-line ISSN 1982-0305

Resumo

ANDRADE, Francisca Rejane Bezerra  e  LOPES, Ludimila Façanha. STUDENT ASSISTANCE AND TRAINING OF TEACHERS AT THE IFCE: A POSSIBLE CONNECTION?. Revista Teias [online]. 2017, vol.18, n.50, pp.293-305.  Epub 26-Dez-2019. ISSN 1982-0305.  https://doi.org/10.12957/teias.2017.29383.

In this article, we reflect on the possible relationship between the student assistance and the training of teachers at the Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará, considering an educational dimension articulated between these two elements. To this end, we conducted a theoretical discussion, using the bibliographical research and documentary. After the reflections, we conclude that the student assistance has an educational dimension that can and should be explored in order to contribute to teacher training that takes place at the Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará (IFCE), but they are still very incipient discussions around this theme.

Palavras-chave : Education; Student Assistance; Training of Teachers.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )