SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número56Educação moral e diversidade: diálogos a partir de Habermas e KohlbergFilosofia da educação no Brasil: concepções, impasses e desafios para a sua constituição como campo de pesquisa e o seu ensino nas duas últimas décadas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação e Filosofia

versión impresa ISSN 0102-6801versión On-line ISSN 1982-596X

Resumen

PINHO, Romana Isabel Brázio Valente. O ensino da filosofia no Brasil: considerações históricas e político-legislativas. Educação e Filosofia [online]. 2014, vol.28, n.56, pp.757-771. ISSN 1982-596X.

Philosophy education in Brazil: historical, political and legislative thoughts is a study which focus on understanding the teaching conditions of philosophy in Brazil nowadays. Starting with a thorough analysis of the reasons that induce the discipline to be removed from high school curriculum while throughout twentieth century, even if, curiously, philosophy be taught in Brazil since the sixteenth century, this study aims to discuss the roots and purposes of this dilemmatic question.

Palabras clave : Education; Philosophy; Brazil.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )