SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.92 número230O ovo ou a galinha: a crise da profissão docente e a aparente falta de perspectiva para a educação brasileiraA formação de professores para Educação de Jovens e Adultos (EJA): as pesquisas na Argentina e no Brasil índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos

versão On-line ISSN 2176-6681

Resumo

NEITZEL, Adair Aguiar  e  FERRI, Cássia. Formação continuada para professores da educação básica: metodologia do currículo integrado e laboratório de vivências pedagógicas. R. Bras. Est. Pedag. [online]. 2011, vol.92, n.230, pp.52-69. ISSN 2176-6681.

This article discusses how teaching knowledge is developed, based on the Vale do Itajaí University (SC - Brazil) Continuing Education Program for teachers and local administrators of the Balneario Piçarras municipal education system, which focused on the integrated curriculum implementation in local schools. The Integrated Curriculum Methodology seminars and the Pedagogical Experience Laboratory are two of the focused activities: concerning the seminars, there is a discussion of the projects developed in the school system through the integrated curriculum conception and the applied methodology; while in the Pedagogical Experiences Laboratory, the analysis is based on teachers’ reports about the activities contributions to their education.

Palavras-chave : Teacher Continuing Education; Teaching Knowledge; Integrated Curriculum; Pedagogical Experiences Laboratory.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )