SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24A DIFUSÃO DE JOGOS DA MAISON DES PETITS EM ESPANHA índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


História da Educação

versão impressa ISSN 1414-3518versão On-line ISSN 2236-3459

Resumo

MATOS, José Manuel  e  RODRIGUES, Alexandra Sofia. MATHEMATICS IN CLASSROMS, NA ICONOGRAPHIC HISTORICAL STUDY. Hist. Educ. [online]. 2020, vol.24, e99597.  Epub 05-Jul-2020. ISSN 2236-3459.  https://doi.org/10.1590/2236-3459/99597.

Historically studying representations of math-centered classrooms shows us arrangements revealing underlying teaching methodologies, learning theories, and technological innovations. This iconographic study draws on images in textbooks, magazines or collectors' collections from medieval times to the mid-twentieth century. Using an interpretative paradigm, involving historical and documentary research, we look for the perspectives of teaching and learning mathematics.

Palavras-chave : mathematics classroom; iconography; classroom culture; history of mathematics education.

        · resumo em Português | Espanhol | Francês     · texto em Português | Inglês     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )