SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número1COLABORAÇÃO EM TAREFAS DE INVESTIGAÇÃO: UM CAMINHO PARA DESENVOLVIMENTO PROFISSIONAL DE PROFESSORES DE FÍSICA E QUÍMICAA ROTAÇÃO E A TRANSLAÇÃO DA TERRA: UM ESTUDO SOBRE O QUE SE ENSINA E O QUE SE VÊ índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Comunicações

versão impressa ISSN 0104-8481versão On-line ISSN 2238-121X

Resumo

FERREIRA, JOSÉ ALBERTO; PAIVA, JOÃO  e  GRANDE, CATARINA. HANDS-ON CHEMISTRY IN PRESCHOOL EDUCATION EXPERIMENTS EXECUTED BY LITTLE “SCIENTISTS” IN KINDERGARTEN. Rev. Comunic [online]. 2017, vol.24, n.1, pp.99-112. ISSN 2238-121X.  https://doi.org/10.15600/2238-121X/comunicacoes.v24n1p99-112.

Will it be relevant in preschool the hands-on chemistry activities? It is the beginning of research in kindergarten. With the early exploration of chemistry, we intend to develop positive attitudes to science, promote the development of scientific language and promote motor development. Research, design and implementation of hands-on activities involving educators and children were used. With an action-research methodology, we tried to address the problem and the children’s interests, helping them to observe “their” world. Despite the long way to go, there are benefits executing it.

Palavras-chave : PRESCHOOL; CHEMISTRY; SCIENCE; EXPERIMENTS; KINDERGARTEN.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )