SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número1A ROTAÇÃO E A TRANSLAÇÃO DA TERRA: UM ESTUDO SOBRE O QUE SE ENSINA E O QUE SE VÊFORMAÇÃO DOCENTE: CONTRIBUIÇÕES DA DIVERSIFICAÇÃO DOS INSTRUMENTOS AVALIATIVOS índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Comunicações

versão impressa ISSN 0104-8481versão On-line ISSN 2238-121X

Resumo

CHALUH, LAURA NOEMI; MARTINS, BÉTSAMAR SCOPINHO; AZEVEDO, MARIA ANTONIA RAMOS DE  e  OSTI, ANDREIA. KNOWLEDGE OF THE SUPERVISORS IN PIBID TRAINING AND PARTNERSHIP. Rev. Comunic [online]. 2017, vol.24, n.1, pp.125-147. ISSN 2238-121X.  https://doi.org/10.15600/2238-121X/comunicacoes.v24n1p125-147.

We discuss, in this paper, the place of the supervising teacher in Pibid – Programa Institucional de Início à Docência (Institutional Program of Initiation to Teaching). It is responsible for monitoring and supervising the activities of the initiation to teaching scholars at school. We problematize what knowledge the supervisor teacher needs from: written recorded in the collective book by the supervisor teacher and the scholars, b) individual reports of scholars that deal with the contribution of the supervising teacher in the process of teacher training. We believe that the initial training of the scholars in school is favored by the educational practices of Pibid supervisor.

Palavras-chave : PIBID; SUPERVISOR; KNOWLEDGE; SCHOOL-UNIVERSITY.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )