SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número41Construindo pontes na formação docente: experiências que se articulamRepresentações de professores de educação infantil sobre a formação continuada na escola índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista de Educação Pública

versão On-line ISSN 2238-2097

Resumo

MONTEIRO, Maria Iolanda  e  . Contribuições para pensar as práticas de leitura e escrita de professoras das séries iniciais do ensino fundamental. R. Educ. Públ. [online]. 2010, vol.19, n.41, pp.423-442. ISSN 2238-2097.

The aim of this research is to raise difficulties from 25 teachers of the initial series of the Fundamental Teaching who attended a Continued Formation course in 2007, regarding the reading practices and writing, as well as identifying the linguistic knowledge that those educators need to study more. Written productions were used, systematized starting from the history of the participants’ life and oral interview. The results revealed that the teachers have difficulty to work with different learning  conditions and with certain school contents of the Portuguese Language.

Palavras-chave : Linguistic Knowledge; Reading and Writing Practices; Teacher Education Courses; Politics of Literacy Teacher Education.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )