SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número41Memórias e representações sociais do Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia de Mato GrossoA educação de jovens e adultos e o analfabetismo na velhice: os idosos e a exclusão educacional índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista de Educação Pública

versão On-line ISSN 2238-2097

Resumo

SEVERINO, Antônio Joaquim. Questões epistemológicas da pesquisa educacional. R. Educ. Públ. [online]. 2010, vol.19, n.41, pp.479-496. ISSN 2238-2097.

Recovering the historical trajectory of theoretical and practical effort to make up the scientific field of education and expressing the epistemological pressupositions of human practice knolewdge, the text points toward the need to apply a new way of conceiving knowledge of the educational phenomenon. Argues for a new contour to make science educational phenomenon due to take it as a key feature of the social-historical practice condition, a practice necessarily intended. %us delineates configuration of a disciplinary knowledge, both multi-and interdisciplinary approach, braving the educational phenomenon complexity.

Palavras-chave : Educational Research; Science of Education; Epistemology.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )