SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número68O ensino do gênero discursivo curriculum vitae em cursos de tecnologia por meio de sequência didáticaO inferno do clássico ou uma conta de soma zero índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Leitura: Teoria e Prática

versão impressa ISSN 0102-387Xversão On-line ISSN 2317-0972

Resumo

THESING, Mariana Luzia Corrêa. The pedagogical work and literacy: practices and possibilities. LTP [online]. 2016, vol.34, n.68, pp.123-135. ISSN 2317-0972.  https://doi.org/10.5965/0102-387Xv34n6820160135.

The early literacy process, within contextualized activities, favors the preparation of readers and writers. This text, working from a bibliographical research (Marconi & Lakatos, 2003), discusses the importance of contextualized practices in the literacy process in school, in view of the social use of reading and writing. Throughout the text, a few propositions are presented for early school classes, focusing on reading and writing learning.

Palavras-chave : Literacy; Pedagogical Practices; Reading.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )