SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número55Autobiografia e Teoria do Discurso: uma possibilidade de desconstruir discursos das políticas curriculares de formação de professores no BrasilEu (não) sou um robô? Elementos para pensar o sujeito nas redes sociais índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Série-Estudos

versão impressa ISSN 1414-5138versão On-line ISSN 2318-1982

Resumo

STRONG-WILSON, Teresa. The question of the curriculum in dark times: Hannah Arendt, W. G. Sebald, and teachers as autobiographical subjects. Sér.-Estud. [online]. 2020, vol.25, n.55, pp.221-243.  Epub 01-Abr-2021. ISSN 2318-1982.  https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v0i0.1500.

This article explores the intersections between Arendt’s writings on lives and Sebald’s version of life-writing, looking to reflect on how these intersections contribute to the issue of the autobiographical subject in curriculum studies as it pertains to the discernment of the relationship between thought and judgment. It argues how recurrent issues of current education, such as reducing teachers and students to numbers, instruments, behaviors, serve a given purpose. It concludes by affirming that, in curricular terms, this discernment and commitment takes us back to subjective reconstruction.

Palavras-chave : curriculum policies; autobiography; subject.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )