SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número1AS ALIANÇAS ESTADO / EMPRESAS PARA MELHORIA DA EDUCAÇÃO NA ARGENTINA EM PRINCÍPIOS DO SÉCULO XXI: DA FILANTROPIA AO IMPACTO NA POLÍTICA EDUCACIONALARRANJOS DE DESENVOVLIMENTO NA EDUCAÇÃO (ADES): NOVA OPORTUNIDADE DE NEGÓCIOS EDUCACIONAIS PARA AS ORGANIZAÇÕES DO SETOR PRIVADO índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

PERONI, VERA MARIA VIDAL; CAETANO, MARIA RAQUEL  e  ARELARO, LISETE REGINA GOMES. BNCC: DISPUTE FOR QUALITY OR SUBMISSION OF EDUCATION?. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2019, vol.35, n.1, pp.35-56.  Epub 06-Dez-2019. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol1n12019.93094.

This paper discusses the relationship between public and private and the subjects that worked in the elaboration of the National Curricular Common Base - BNCC: neoliberalists and neoconservatives linked to different institutions. The basic education is the target of the interests of these groups, which aim to influence the content of education and direct education policies. The data were collected through documental analysis, surveys previously done, websites, establishing relationships between the public and the private at the BNCC. The results suggest an education as a space of dispute about distinct and antagonists projects.

Palavras-chave : BNCC; public-private; educational policies.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )