SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número1Ensino remoto em tempos de pandemia: uma análise das dificuldades enfrentadas pelos estudantes de graduaçãoCondições de trabalho pedagógico na escola: o caso do Rio Grande do Sul (2015 a 2018) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

OLIVEIRA, JOSILÉIA CURTY DE; ANDRADE, LARICE NOGUEIRA DE  e  ANASTACIO, SIMONE APARECIDA FERNANDES. Perception of the teachers of the federal university of Espirito Santo - Campus de Alegre on the implementation of an organizational structure focused on collegiate courses. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2022, vol.38, n.1, e111599.  Epub 27-Mar-2022. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol38n002022.111599.

This study analyzed the teachers’ perception of the implementation of the organizational structure without teaching departments in the academic units of the Federal University of Espirito Santo - Campus de Alegre through a case study, with a quantitative and qualitative approach, with the application of multivariate methods. The results were significant and indicated the need to change the current organizational structure and acceptance of teachers for an organizational restructuring focusing on Course Collegiate, which confirms a change in the pattern of the institutional culture.

Palavras-chave : Higher Education; Organizational structure; Multivariate Methods.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )