ISSN 1809-3876 online version

EDITORIAL BOARD

 

Chief editors


  • Antonio Chizzotti, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo-SP, Brasil
  • Maria Elizabeth Bianconcini de Almeida, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo-SP, Brasil

 

Managing editor


  • Márcia Maria Rodrigues Uchôa, Universidade Federal de Rondônia, Porto Velho-RO, Brasil


 

Editorial Committee


  • Ana Maria Saul, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo-SP, Brasil
  • Antonio Flavio Barbosa Moreira, Universidade Católica de Petrópolis, Petrópolis-RJ, Brasil
  • Branca Jurema Ponce, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo-SP, Brasil
  • Danilo Romeu Streck, Universidade do Vale do Rio dos Sinos, São Leopoldo-RS, Brasil
  • Décio Gatti Júnior, Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia-MG, Brasil
  • Elizabeth Fernandes Macedo, Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro-RJ, Brasil
  • Luís Paulo Leopoldo Mercado, Universidade Federal de Alagoas, Maceió-AL, Brasil
  • Maria Eliete Santiago, Universidade Federal de Pernambuco, Recife-PE, Brasil
  • Maria Isabel de Almeida, Universidade de São Paulo, São Paulo-SP, Brasil
  • Marina Graziela Feldmann, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo-SP, Brasil

 

Editorial Board


  • Alexandra Okada, Universidade de São Paulo, São Paulo-SP, Brasil
  • Alipio Márcio Dias Casali, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo-SP, Brasil
  • Antonio Fernando Gouvêa da Silva, Universidade Federal de São Carlos, Sorocaba-SP, Brasil
  • Bento Duarte da Silva, Universidade do Minho, Portugal
  • Irlanda do Socorro de Oliveira Miléo, Universidade Federal do Pará, Belém-PA, Brasil
  • João Menelau Paraskeva, University of Massachusetts, Dartmouth, School of Education, Brasil
  • Dilmeire Sant Anna Ramos Vosgerau, Pontifícia Universidade Católica do Paraná, Curitiba-PR, Brasil
  • Carlos Roberto Jamil CURY, Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais, Belo Horizonte-MG, Brasil
  • Fernando Albuquerque Costa, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa - Lisboa, Portugal
  • Fernando José de Almeida, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo-SP, Brasil
  • Hildizina Norberto Dias, Universidade Pedagógica, Maputo, Moçambique
  • Ivanilde Apoluceno de Oliveira, Universidade do Estado do Pará, Belém-PA, Brasil
  • Jose Luis Rodriguez Illera, Universitat de Barcelona, Barcelona, Espanha
  • Kátia Morosov Alonso, Universidade Federal do Mato Grosso, Cuiabá-MT, Brasil
  • Licínio C. Lima, Instituto de Educação da Universidade do Minho, Braga - Minho, Portugal
  • Luiz Augusto Passos, Universidade Federal de Mato Grosso, Cuiabá-MT, Brasil
  • Marcos Tarciso Masetto, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo-SP, Brasil
  • Maria Helena Cautiero Horta Jardim, Universidade Federal do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro-RJ, Brasil
  • Maria Isabel da Cunha, Universidade do Vale do Rio dos Sinos, São Leopoldo-RS, Brasil
  • Marilda Aparecida Behrens, Pontifícia Universidade Católica do Paraná, Curitiba-PR, Brasil
  • Marilia Beatriz Ferreira Abdulmassih, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo-SP, Brasil
  • Michael W Apple, University of Wisconsin, Madison, Estados Unidos da América do Norte
  • Sérgio Paulino Abranches, Universidade Federal de Pernambuco, Recife-PE, Brasil

 

Journal reviewers


  • Adriana Friedmann, Núcleo de Estudos e Pesquisas em Simbolismo, Infância e Desenvolvimento (NEPSID), Brasil
  • Aldieris Braz Amorim Caprini, Instituto Federal do Espírito Santo, Brasil
  • Alessandra Rodrigues, Universidade Federal de Itajubá, Brasil
  • Alexandre Saul, Universidade Católica de Santos, Brasil
  • Alice Casimiro Lopes, Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Brasil
  • Alipio Márcio Dias Casali, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Álvaro José Camargo Vieira, Universidade de São Paulo, Brasil
  • Álvaro Moreira Hypolito, Universidade Federal de Pelotas, Brasil
  • Ana Maria Saul, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Ana Paula de Oliveira Corti, Instituto Federal de São Paulo, Brasil
  • Antonio Chizzotti, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Antonio Fernando Gouvêa da Silva, Universidade Federal de São Carlos, Brasil
  • Antonio Flavio Barbosa Moreira, Universidade Católica de Petrópolis, Brasil
  • Branca Jurema Ponce, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Bruna Sola da Silva Ramos, Universidade Federal de São João Del Rei, Brasil
  • Carlos Edinei de Oliveira, Universidade do Estado de Mato Grosso, Brasil
  • Clarissa Bastos Craveiro, Universidade Federal Fluminense, Brasil
  • Denise Regina Costa Aguiar, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Douglas Santos, Universidade Federal do Grande Dourados, Brasil
  • Diana Vidal, Universidade de São Paulo, Brasil
  • Elie Ghanem, Universidade de São Paulo, Brasil
  • Elinilze Guedes Teodoro, Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Pará, Brasil
  • Elisabete Ferreira Esteves Campos, Universidade Católica de Santos, Brasil
  • Elizabeth Fernandes Macedo, Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Brasil
  • Emília Cipriano, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Fernanda Liberali, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Fernando Albuquerque Costa, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa, Portugal
  • Fernando José de Almeida, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Gerlane Romão Fonseca Perrier, Universidade Federal Rural de Pernambuco, Brasil
  • Hildizina Norberto Dias, Universidade Pedagógica, Maputo, Moçambique
  • Inês Barbosa de Oliveira, Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Brasil
  • Ivanilde Apoluceno de Oliveira, Universidade do Estado do Pará, Brasil
  • Jaciara de Sá Carvalho, Universidade Estácio de Sá, Brasil
  • Janete Magalhães Carvalho, Universidade Federal do Espírito Santo, Brasil
  • Jarina Rodrigues Fernandes, Universidade Federal de São Carlos, Brasil
  • João Ferreira Oliveira, Universidade Federal de Goiás, Brasil
  • José Armando Valente, Universidade Estadual de Campinas, Brasil
  • José Batista Neto, Universidade Federal de Pernambuco, Brasil
  • Jose Luis Rodriguez Illera, Universitat de Barcelona, Barcelona, Espanha
  • Júlio Wilson Ribeiro, Universidade Federal do Ceará, Brasil
  • Kathya Maria Ayres de Godoy, Universidade Estadual Paulista, Brasil
  • Ladislau Dowbor, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Laurizete Ferragut Passos, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Leôncio José Gomes Soares, Universidade Federal de Minas Gerais, Brasil
  • Licínio C. Lima, Instituto de Educação da Universidade do Minho, Braga - Minho, Portugal
  • Luís Enrique Aguilar, Universidade Estadual de Campinas, Brasil
  • Luís Paulo Leopoldo Mercado, Universidade Federal de Alagoas, Brasil
  • Luiz Augusto Passos, Universidade Federal de Mato Grosso, Brasil
  • Marcia Regina Savioli, Congregação de Santa Cruz, Brasil
  • Marcos Tarciso Masetto, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Maria Amélia Santoro Franco, Universidade Católica de Santos, Brasil
  • Maria da Graça Moreira da Silva, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Maria Eliete Santiago, Universidade Federal de Pernambuco, Brasil
  • Maria Elisabette Brisola Brito Prado, Universidade Estadual de Campinas, Brasil
  • Maria Elizabeth Bianconcini de Almeida, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Maria Helena Cautiero Horta Jardim, Universidade Federal do Rio de Janeiro, Brasil
  • Maria Isabel de Almeida, Universidade de São Paulo, Brasil
  • Maria Lucia Indjaian, Universidade Presbiteriana Mackenzie, Brasil
  • Maria Margarete Sampaio de Carvalho Braga, Universidade Estadual do Ceará, Brasil
  • Maria Paulina de Assis, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Mariangela Graciano, Universidade Federal de São Paulo, Brasil
  • Marilda Aparecida Behrens, Pontifícia Universidade Católica do Paraná, Brasil
  • Marilia Gabriela Menezes Guedes, Universidade Federal de Pernambuco, Brasil
  • Marina Graziela Feldmann, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Marisa Vasconcelos Ferreira, Instituto Superior de Educação Vera Cruz, Brasil
  • Michel Justamand, Universidade Federal de São Paulo, Brasil
  • Nadia Dumara Ruiz Silveira, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Neide Aquino Noffs, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Ney Cristina Monteiro Oliveira, Universidade Federal do Pará, Brasil
  • Nídia Nacib Pontuschka, Universidade de São Paulo, Brasil
  • Nilda Stecanela, Universidade de Caxias do Sul, Brasil
  • Nuria Pons Vilardell Camas, Universidade Federal do Paraná, Brasil
  • Pedro de Carvalho Pontual, Serviço Social da Industria, Brasil
  • Rafael Maul de Carvalho Costa, Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro, Brasil
  • Rita de Cassia Cavalcanti Porto, Universidade Federal da Paraíba, Brasil
  • Rita de Cássia Frangella, Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Brasil
  • Romualdo Portela de Oliveira, Universidade de São Paulo, Brasil
  • Rosane Aragón, Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Brasil
  • Rosanne Evangelista Dias, Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Brasil
  • Rose Roseli Zen Cerny, Universidade Federal de Santa Catarina, Brasil
  • Ruth Pavan, Universidade Católica Dom Bosco, Brasil
  • Salomão Mufarrej Hage, Universidade Federal do Pará, Brasil
  • Salomão Ximenes, Universidade Federal do ABC, Brasil
  • Sandro de Castro Pitano, Universidade Federal de Pelotas, Brasil
  • Sanny Silva da Rosa, Universidade Católica de Santos, Brasil
  • Sérgio Paulino Abranches, Universidade Federal de Pernambuco, Brasil
  • Silvana Alves Freitas, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Simão Pedro P. Marinho, Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais, Brasil
  • Suely Scherer, Universidade Federal do Mato Grosso do Sul, Brasil
  • Teodoro Adriano Costa Zanardi, Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais, Brasil
  • Valter Martins Giovedi, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Zenilde Durli, Universidade Federal de Santa Catarina, Brasil

 

Suporte


  • Delzimar Pereira Silva


 

Assistant editors


  • Alice Rosa de Sena Ferrari, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Ana Paula Fliegner dos Santos, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Cíntia Acioli da Silva Ramos, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Cleide Maria dos Santos Muñoz, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Damares Teles, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Domingas Luciene Feitosa Sousa, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Everson Luiz Oliveira Motta, UNICESUMAR-PR, Brasil
  • Gerlane Romão Fonseca Perrier, Universidade Federal Rural de Pernambuco, Brasil
  • Kellwin Leray, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Márcia Maria Rodrigues Uchôa, Universidade Federal de Rondônia, Brasil
  • Michele Rodrigues Oliveira, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Rosa Eulalia Vital da Silva, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Thais Almeida Costa, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Vanessa Silva Costa, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil
  • Vivian Vaz Batista Alves, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil

 

[Home] [About the journal] [Instructions to authors] [Subscriptions]


Creative Commons License All the content of the journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons License

Pontíficia Universidade Católica de São Paulo
Rua Ministro Godoi, 969 4º andar Sala: 4E-15
CEP: 05015-901 São Paulo - SP - Brasil
Tel.: (11) 3670-8514


ecurriculum@pucsp.br