Dossiê/Apresentação |
| |
| · Pós-graduação em educação: temas e controvérsias Moraes, Maria Célia Marcondes de; Bianchetti, Lucídio
|
| |
Artigos |
| |
| · Assessment of graduate programs: the standpoint of the coordinators Horta, José Silvério Baia
|
| |
| · The defensive evaluation in the “CAPES evaluation model”. Is it possible to conciliate educational evaluation with State’s processes of regulation and control? Sguissardi, Valdemar
|
| |
| · Research and education of critical intellectuals in graduate education courses Duarte, Newton
|
| |
| · A contribuição de Anísio Teixeira para a institucionalização da pós-graduação no Brasil: um percurso com os boletins da CAPES Gouvêa, Fernando; Mendonça, Ana Waleska Pollo Campos
|
| |
| · National Graduate Plans and their consequences for graduate study in Brazil Hostins, Regina Célia Linhares
|
| |
| · CNPq: research support policies in Fernando Henrique Cardoso’s Administrations (FHC) Oliveira, Adriano de; Bianchetti, Lucídio
|
| |
Mesa Redonda |
| |
| · O processo de Bolonha vis a vis a globalização de um modelo de ensino superior Moraes, Maria Célia Marcondes de
|
| |
| · Globalização e (re)organização do ensino superior: perplexidades e desafios Morgado, José Carlos
|
| |
| · Globalization and higher education: the discussion of Bologna Ferreira, José Brites
|
| |
Artigos de Demanda Contínua |
| |
| · A current perspective on curricular studies research Pacheco, José Augusto
|
| |
| · Análisis de prácticas y formación: tres experiencias con docentes en universidades argentinas Lucarelli, Elisa
|
| |
| · Professional education: challenges for the construction of a project for those who work for a living Kuenzer, Acácia Zeneida; Grabowski, Gabriel
|
| |
| · The creation of the Santa Catarina Children’s Museum: an experience in progress Valença, Vera Lúcia Chacon
|
| |
Debate |
| |
| · La retirada de los intelectuales Follari, Roberto
|
| |
Entrevista |
| |
| · Professor: como recriar uma profissão da utopia? Correia, José Alberto
|
| |