| 
 | 
        Adolfo Agundez Rodriguez,  Universidad de Sherbrooke, Quebec, Canadá          Arie Kizel, Dept. Of Learning, Instruction and Teacher  Education Faculty of Education University of Haifa Israel, Israel          Barbara Weber, University of British Columbia, Canadá Beatriz Fabiana Olarieta,  Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Brasil          César Donizetti Leite,  Universidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho”, BrasilClaire Cassidy, University of Strathclyde, Glasgow,  Reino Unido Darryl Matthew De Marzio,  University of Scranton, Estados Unidos da América do Norte            Diego Antonio Pineda,  Universidad Javeriana, Colômbia            Eva Marsal, Pädagogische  Hochschule Karlsruhe, Alemanha            Felix Garcia Moriyon, Universidad Autónoma de Madrid,  España Gilbert Burgh, The University of Queensland, Austrália            Giuseppe Ferraro, Università  Federico II di Napoli, Itália            Gustavo Fischman, University  of Arizona, Estados Unidos da América do Norte            Hannu Kalervo Juuso, University of Oulu, Finlândia            Jan Masschelein, Laboratorium voor Educatie en  samenleving. Katholieke  Universiteit Leuven            Joanna Haynes, University of Plymouth, United Kingdom            Juliana Merçon, Universidad  Veracruzana, México            Karin Murris, University of  the Witwatersrand, Africa do Sul            Magda Costa Carvalho,  Universidade dos Açores, Portugal            Marcos Antonio Lorieri,  Universidade Nove de Julho, Brasil            María Elena Madrid, Universidad Pedagógica Nacional,  México            Marina Santi, Università  degli Studi di Padova, Itália            Maughn Rollins Gregory,  Montclair State University, Estados Unidos da América do Norte            Maura Striano, Università  Federico II di Napoli, Itália            Maximiliano Durán,  Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Brasil            Michel Tozzi, Université  Montpellier 3, França            Nadia Stoyanova Kennedy,  SUNY Stony Brook University, Estados Unidos da América do Norte            Nicolas Go, Université de  Provence, França            Olga Grau, Universidad de  Chile, Chile            Paula Ramos de Oliveira,  Universidade Estadual Paulista, Brasil            Pavel Lushyn, Kirovograd  State Pedagogical University, Ucrânia            Pedro Pagni, Universidade  Estadual Paulista, Brasil            Sérgio Augusto Sardi,  Pontificia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Brasil          Simone Thornton, The University of Queensland,  AustraliaSusan T. Gardner, Capilano University The  Vancouver Institute of Philosophy for Children, Canadá | 
 |